Agenda leesclubs

Bekijk hier de komende activiteiten van de Bibliotheek Eemland voor leesclubs.

• wo 10 apr Open leesclub 'Het achtste leven' Bekijk details

Van 12:30 tot 13:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Hoe maak je muziektheater van een grootse en meeslepende roman die zes generaties van een familie omspant, van 1900 tot nu? Theater Oostpool laat het dit voorjaar zien met de marathonvoorstelling 'Het achtste leven (voor Brilka)', de wereldberoemde roman van Nino Haratischwili. De theatervoorstelling is op woensdag 24 april te zien in Theater Flint in Amersfoort. Mede naar aanleiding van dit tournee organiseert Senia in samenwerking met de Bibliotheek Eemland een open leesclub over 'Het achtste leven' tijdens het Boek van de Maandgesprek op woensdag 10 april van 12.30 tot 13.30 in de Bibliotheek Het Eemhuis.

• zo 21 apr Speeddaten voor leesclubs Bekijk details

Van 14:00 tot 15:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Lijkt het je leuk om met anderen een boek te bespreken, maar weet je niet met wie? Of kom je te weinig toe aan lezen en zoek je een 'stok achter de deur'? Kom dan naar de speeddate voor leesclubs in het Eemhuis. Je hebt korte gesprekken met anderen die zich ook hebben opgegeven en kijkt of je een match hebt. Wie weet kun je ter plekke een nieuwe leesclub vormen of aansluiten bij een bestaande leesclub.

• ma 22 apr Informatiebijeenkomst leesclub moderne literatuur & klassiekers Bekijk details

Group Of Mature Students Studying In Library Van 19:30 tot 21:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Samen over boeken praten is leuk én verrijkend. Leden van een leesclub ontmoeten elkaar om boeken met andere ogen te bekijken en nieuwe dingen te ontdekken. Wil je weten of een leesclub iets voor jou is? Kom dan naar de informatieavond van Senia.

• do 27 jun Open leesclub 'Het pauperparadijs' Bekijk details

Van 10:30 tot 11:30 | de Bibliotheek Leusden

Suzanna Jansen tekende in haar boek ‘Het paperparadijs’ het intrigerende verhaal op van haar voorouders. Zij reisden, net als tienduizenden andere weeskinderen en paupers, in de 19e eeuw naar Drenthe om daar een heropvoeding te krijgen. Wat begon als een idealistisch experiment om de armoede uit te roeien, liep uit op een onmenselijk drama. In juli en augustus worden voorstellingen over ‘Het paperparadijs’ gespeeld in het schitterende AFAS Theater in Leusden. Daarom organiseert Senia in samenwerking met de Bibliotheek Eemland een open leesclub over dit bijzondere boek op donderdag 27 juni van 10.30 tot 11.30 uur in de Bibliotheek Leusden.