Kinderjury

Alle kinderen van 6 t/m 12 jaar zijn de Kinderjury: zij bepalen welk boek de belangrijkste publieksprijs voor kinderboeken krijgt. Tijdens de tien leesweken lees je zoveel mogelijk boeken. Daarna kan je op jouw favoriete boek stemmen.

Doe mee aan de Kinderjury

Geef je bij de balie in de bibliotheek op en haal een stemformulier. Deelnemers aan de kinderjury maken kans op een leuke prijs.

Leesweken: 7 februari t/m 9 april
Stemweken: 10 april t/m 24 april
Bekendmaking top 3: 15 mei
Bekendmaking winnaars: 24 mei

Welke boeken doen er mee?

Alle jeugdboeken die voor het eerst zijn uitgegeven in 2023 doen mee! De Bibliotheek stickert de boeken met een papiertje en een plakkertje eroverheen, zodat je ze goed kan herkennen als je de bibliotheek bezoekt.

Hulp nodig bij het kiezen van een boek?

Vraag een verrassingstas aan

Geef je favoriete genres op en wij selecteren drie leuke leesboeken voor jou die je in de Bibliotheek op kunt halen.

Vraag je verrassingstas aan

Bekijk de Kinderjury Tiplijst

De vijftig bestverkochte en meest uitgeleende boeken van het voorgaande jaar vormen de Tiplijst. Bekijk de lijsten hieronder.

De winnaars van 2023

Winnaar 6-9 jaar

Sander Meij De Tijdmachine

Rutger, Thomas en Paco worden door de katachtige Professnor naar het verleden gestuurd. Hoe komen ze weer terug in het nu? Met illustraties in kleur. Vanaf ca. 9 jaar.

Bekijk dit boek

Winnaar 10-12 jaar

Kevin Hassing Mus & kapitein Kwaadbaard en De Amorfe

Kapitein Nero van het glazen schip De Amorfe vraagt Mus om mee te doen aan het levensgevaarlijke Tetra Toernooi. Met gekleurde illustraties. Voorlezen vanaf ca. 8 jaar, zelf lezen vanaf ca. 10 jaar.

Bekijk dit boek