Groep 3 op bezoek in de bibliotheek

Groep 3 op bezoek in de Bibliotheek Eemland

Als je net leert lezen is de Bibliotheek één grote schatkamer en dit groepsbezoek is een feestje om nooit meer te vergeten!

Bestellen

Groep

• Primair onderwijs: groep 3

Leerdoelen

• Leesbevordering
  • Kerndoelen: 1, 9
  • Taaldomeinen: Mondelinge Taalvaardigheid & Lezen (begrijpend luisteren, woordenschat)
    Beginnende geletterdheid (verhaalbegrip, technisch lezen en schrijven)

Type product

• Groepsbezoek

Prijs

• Gratis!

Het groep-3-bezoek is altijd een feest! De jeugdmedewerker leest voor, laat ontzettend veel nieuwe materialen zien in alle soorten en maten, en leert de kinderen hoe de bibliotheek is ingedeeld. De klas doet een speurtocht op Avi-Start-niveau en natuurlijk maakt ze lettersoep om de stevige leeshonger te stillen!

Omdat de Bibliotheek Eemland het leren lezen en het stimuleren van leesplezier zo belangrijk vindt, is dit groepsbezoek gratis voor alle groepen 3 in heel Eemland. Alle groepen ontvangen hier automatisch een uitnodiging voor van hun eigen bibliotheekvestiging. Met dit bezoek, en ook door het meegeven van een informatieboekje, hoopt de bibliotheek ook ouders te bereiken die de bibliotheek nog niet bezoeken, en misschien ook niet weten dat alle kinderen (tot 18 jaar) gratis lid zijn van de bibliotheek.

Bestellen