Vacature: VPRO Tegenlicht Meet Up Amersfoort is op zoek naar redactieleden

Vanaf 2014 worden er VPRO Tegenlicht Meet Ups georganiseerd in Amersfoort. Vanaf begin 2019 vinden deze plaats in de Bibliotheek het Eemhuis. Tijdens de Meet Up praten we met denkers, doeners en dromers over belangrijke maatschappelijke thema’s aan de hand van Tegenlicht documentaires van de VPRO. Actueel, met het oog op de toekomst en zoveel mogelijk ook gerelateerd aan de Amersfoortse context. VPRO Tegenlicht Meet Up Amersfoort (ook wel Tegenlicht033 genoemd) is nog op zoek naar een paar vrijwilligers voor de redactie om het team te versterken.

De Meet Ups worden georganiseerd i.s.m. de VPRO (thema’s / beeld), de Bibliotheek Eemland (locatie, facilitair) en een redactieteam met enthousiaste vrijwilligers. Ongeveer één keer per kwartaal komt de redactie bij elkaar om onderwerpen te kiezen (1,5 uur) en/of te bespreken. Één keer per half jaar is er de mogelijkheid een middag naar de VPRO te gaan waar een aantal nog uit te zenden programma’s wordt besproken en er een extra onderwerp is waar aandacht aan wordt besteedt. Voor de maandelijkse meet up streven we naar twee verantwoordelijken binnen het redactieteam. Dat zijn de mensen die contact leggen met mogelijke sprekers, een draaiboek maken etc.

Wat willen we?

Op dit moment bestaat de redactie uit vijf leden. We zoeken nog een paar nieuwe redactieleden om o.a.:

• mee te helpen met redactie en/of organisatie van de avonden (zoeken en benaderen sprekers, draaiboek);
  • verslag te leggen van de avonden
  • op avonden zelf als gespreksleider te fungeren
  • technische ondersteuning (film & geluid)

De Meet Ups vinden plaats van 19.00 uur tot 22.00 uur in de Bibliotheek Eemland (locatie het Eemhuis).
Van 19.00 uur tot 20.00 uur vertonen we de herhaling van de betreffende uitzending, van 20.00 uur tot 20.45 uur zijn er een aantal sprekers, daarna vindt er een discussie plaats. Omdat de Meet Ups meerdere seizoenen worden georganiseerd zijn wij op zoek naar een vaste redactie waarbij mensen de volgende seizoenen weer willen helpen.
NB in tijden Corona wordt de organisatie aangepast aan de dan geldende regels. Sprekers en organisatie zijn wel bijna altijd in het Eemhuis aanwezig.

Wat krijg je?

Als beloning krijgen vrijwilligers een Bibliotheekabonnement voor de duur dat je actief bent als vrijwilliger;
Ook kun je soms meedoen aan trainingen die te maken hebben met het organiseren van Meet Ups of bijbehorende digitale zaken;
Ervaring om bij te schrijven op je cv.;
En uiteraard een leuk team om mee samen te werken.

Kom jij het team versterken?

Ben jij enthousiast? Kun je werken in een team, maar ook zelfstandig? Heb je ervaring of ben je gemotiveerd om veel te leren? Stuur dan een mail met een (korte) motivatie en curriculum vitae en/of de opleiding waar je mee bezig bent naar: info@bibliotheekeemland.nl o.v.v. RedactieTegenlicht.
Ook bij vragen kan je een mailtje sturen naar bovenstaand e-mailadres.