Vacature: Coördinator Taalcafé (Vrijwilliger)

DigiTaalhuis Eemland van de Bibliotheek Eemland is er voor iedereen die beter wil leren lezen, schrijven, de Nederlandse taal spreken of de computer beter wil leren gebruiken. Een van de activiteiten van het DigiTaalhuis is het Taalcafé. Een gezellige plek waar het spreken van de Nederlandse taal geoefend kan worden met hulp van Taalvrijwilligers.

Voor het Taalcafé op de donderdagavond en/of de vrijdagmiddag in de Bibliotheek het Eemhuis zijn we op zoek naar een enthousiaste: :

Coördinator Taalcafé

Dit ga je doen:

• Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken tijdens het taalcafé (zorgen voor voldoende materialen, koffie en thee, ordentelijk verloop etc.)
  • Je houdt de aan- en afwezigheid en de in- en uitstroom van de deelnemers bij.
  • Je bereidt samen met de taalconsulent/taaldocent de bijeenkomsten voor (bijvoorbeeld een thema-taalcafé).
  • Je fungeert als contactpersoon tussen taalconsulent/taaldocent en de vrijwilligersgroep en signaleert behoeftes van deelnemers en vrijwilligers.
  • Je koppelt nieuwe deelnemers en vrijwilligers

We zoeken jou:

• Je bent sociaal, betrokken en ondernemend.
  • Je houdt van coördineren en regelen.
  • Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Je bent bereid om de basistraining van Taal voor het Leven te volgen (4 dagdelen)

Wij bieden:

• Afwisselende werkzaamheden in een leuke werkomgeving met een enthousiast team.
  • Ondersteuning door de Taalconsulent en Taaldocent, met mogelijkheden om meer te leren.
  • Vergroting van je wereld. Je vergroot en verrijkt ook de wereld van de deelnemers.
  • Je wordt onderdeel van het team DigiTaalhuis. Er zijn verbindings- en verdiepingsdagen.
  • Een gratis Bibliotheekabonnement.

Reageren of meer informatie?

Ingeborg Knoll, taalconsulent DigiTaalhuis Amersfoort. i.knoll@bibliotheekeemland.nl