Vacature: Stagiair Social Work (HBO- eerstejaars )

De Bibliotheek Eemland is een bruisende organisatie met zeven vestigingen, 21 schoolbibliotheken en vier huiskamerbibliotheken in de regio Eemland. Naast lezen en leesbevordering werken we aan mediawijsheid, zijn we actief op het gebied van schrijven, werken we samen met (lokale) schrijvers en nog veel meer. Voor onze afdeling Taalhuis zijn wij op zoek naar een enthousiaste:

Stagiair Social Work (HBO-eerstejaars)

Stageperiode: november 2017 t/m juni 2018, voor 1 á 2 dagen per week

Wij bieden plek aan een stagiair die ons kan helpen bij onze talloze activiteiten op het gebied van laaggeletterdheid:

• Assisteren bij het Taalcafe
  • Assisteren bij het Taalhuis Informatie Punt
  • Assisteren bij de Leesclubs Makkelijk lezen
  • Meehelpen bij trainingen Herkennen laaggeletterdheid
  • Begeleiden van vrijwilligers
  • Organiseren van trainingen voor vrijwilligers

We zoeken

Een stagiair met een opleiding op HBO-niveau Social Work . Je bent enthousiast en vindt het leuk om met mensen te werken. Je kunt zelfstandig werken in een klein team met een informele werksfeer. In principe zoeken we iemand voor de dinsdag en de vrijdag.

We bieden

Een leerzame stageperiode met een gezellige werksfeer waarbij je de kans krijgt om veel eigen inbreng te hebben. Het gaat om de stageperiode november 2017 t/m juni 2018 voor 1 a 2 dagen per week. Er is een stagevergoeding beschikbaar: je krijgt een stagecontract voor de duur van de opdracht en een stagevergoeding van maximaal € 250,00 per maand, afhankelijk van het aantal dagen per week dat je stagewerkzaamheden uitvoert.

Het kantoor van de Bibliotheek Eemland is te vinden in het prachtige Eemhuis in Amersfoort. Interesse? Mail je motivatie met CV voor 20 oktober 2017 naar Ditte Lampe d.lampe@bibliotheekeemland.nl .