Nieuws over de Bibliotheek het Eemhuis

Het laatste nieuws over de Bibliotheek het Eemhuis en de Bibliotheek Eemland!

• Ronald Kos verkozen tot Taalheld van Utrecht Bekijk details

13 mei 2024

Ronald Kos uit Leusden is verkozen tot Taalheld van Utrecht. Dat kreeg hij te horen op dinsdag 7 mei. Er was een verrassingsbezoek bij hem thuis door Steven Kazàn, ambassadeur van Stichting Lezen en Schrijven. Een Taalheld doet er alles aan om beter te leren lezen, schrijven of rekenen. Ronald maakt nu kans op de landelijke titel Taalheld 2024. Ook is er een publieksprijs. Daarvoor kan iedereen stemmen. H.K.H. Prinses Laurentien der Nederlanden, oprichter van Stichting Lezen en Schrijven, reikt...

• Zeven peuterbibliotheken geopend in Amersfoort Bekijk details

15 januari 2024

Woensdag 10 januari was de feestelijke opening van een nieuwe peuterbibliotheek in Amersfoort. Deze zevende peuterbibliotheek zit in woonzorgcentrum De Koperhorst in Schothorst. In de peuterbieb kunnen alle bewoners van de wijk met jonge (klein)kinderen een boekje lenen zonder lidmaatschap of pasje.

• Reading Challenge 2024 Bekijk details

1 januari 2024

Wil jij meer lezen dit jaar? Doe dan mee aan het leukste goede voornemen van het jaar: de Hebban Reading Challenge! Deze uitdaging helpt jou om in een jaar meer boeken te lezen. Of je nu 5 boeken wilt lezen of 100, dat maakt helemaal niet uit. Je kunt je leesdoel het hele jaar aanpassen.

• Night at the Eemhuis (uitverkocht) - Uniek festival na sluitingstijd Bekijk details

1 november 2023

In 2024 bestaat het Eemhuis 10 jaar. Om dit te vieren, organiseren we een buitengewoon festival: Night at the Eemhuis. Op zaterdagavond 10 februari, na sluitingstijd, wordt het Eemhuis hét toneel voor een onvergetelijke avond vol entertainment en verrassingen.