Wie zijn wij?

De Bibliotheek Eemland telt zeven vestigingen, een servicepunt, een huiskamerbibliotheek en meer dan veertig Bibliotheken op school. Het dienstverleningsgebied van de Bibliotheek Eemland bestrijkt meer dan 200.000 inwoners.

Lees meer over onze organisatie

Ons werkgebied in Eemland

De Bibliotheek Eemland verzorgt het bibliotheekwerk in de gemeenten Amersfoort, Baarn, Bunschoten, Leusden en Woudenberg.

Gecertificeerde Bibliotheek

De Bibliotheek Eemland is een gecertificeerde Bibliotheek. Dit betekent dat we voldoen aan belangrijke eisen voor een constant niveau van producten en dienstverlening.

Samenwerkingspartners

Culturele ANBI status

Wij hebben als Bibliotheek de culturele ANBI status. Dit heeft bepaalde fiscale voordelen voor donateurs en sponsors.

Meer informatie over ANBI status

Code diversiteit en inclusie

De Bibliotheek Eemland onderschrijft de code diversiteit en inclusie. Iedereen is welkom bij ons.

Meer over de code diversiteit en inclusie