Digitaal Hulpplein in de Bibliotheek Vathorst

De vrijwilligers van het Digitaal Hulpplein weten hoe belangrijk het is dat je je kunt redden in een wereld die steeds meer digitaal wordt. Maar ze begrijpen ook heel goed dat dit niet makkelijk is als je weinig ervaring hebt met de computer, smartphone, tablet of het internet. Daarom nemen ze de tijd om elke bezoeker van het Digitaal Hulpplein zo goed mogelijk te helpen.

Het Digitaal Hulpplein is elke woensdag van 11.00 tot 12.00 uur te bezoeken in de Bibliotheek Vathorst. Een afspraak maken is niet nodig, je kunt gewoon langskomen. Een paar vrijwilligers vertellen wat meer over zichzelf en over het Digitaal Hulpplein.

Begin er maar aan, je weet soms meer dan je denkt

Els Kemp was jarenlang verpleegkundige. Ze maakte mee dat het werk steeds digitaler werd. Ze werd digicoach om collega’s te helpen bij deze verandering. Sinds januari 2024 helpt ze bezoekers van het Digitaal Hulpplein in de Bibliotheek Vathorst. Ze is ook vrijwilliger bij de computercursus voor beginners Klik & Tik. Dit vindt ze ook leuk om te doen. Els hoopt dat meer mensen de stap zetten en zich aanmelden voor deze cursus. Het is belangrijk dat je je digitaal kunt redden. Daarom ook haar oproep: “Mensen, begin er maar aan, je weet soms meer dan je denkt. DigiStarters zijn welkom!”

Zorg dat je bijblijft

Thea Schreven was managementassistent. Sinds januari 2023 is ze vrijwilliger voor het Digitaal Hulpplein in de Bibliotheek Vathorst. Ze was al vrijwilliger voor het Digitaal Hulpplein in de Bibliotheek Hoogland. De meeste vragen die Thea krijgt gaan over het gebruik van digitale apparaten. Vooral als er iets is veranderd, bijvoorbeeld na een update van de mobiele telefoon. Ze vindt het fijn als ze de vragen kan oplossen en bezoekers van het Digitaal Hulpplein blij de deur uitgaan. Ook Thea benadrukt dat het belangrijk is dat je bijblijf als het gaat om digitale ontwikkelingen en dat je zorgt dat je zelfstandig blijft. Laat het niet over aan je partner, deze kan plots wegvallen. Kom naar het Digitaal Hulpplein voor hulp.