de Bibliotheek in de buurt

De Bibliotheek in de buurt is een reizend podium waarop verhalen verteld kunnen worden door iedereen uit de buurt.

Wij gaan op pad en staan in verschillende wijken in de gemeente Amersfoort om inwoners te ontmoeten en een podium te bieden voor mensen met een interessant verhaal over verschillende thema’s. Ontmoet anderen en hoor bijzondere verhalen van misschien wel jouw eigen buurman of buurvrouw.

Op zoek naar bijzondere verhalen!

Op een laagdrempelige manier bieden we jouw kennis en verhaal een podium. Denk daarbij niet aan een heel theater met spotlights en een microfoon, maar je gaat juist het gesprek aan op een kleinschalige manier met jouw buurtbewoners.

Hiervoor zijn wij op zoek naar jou!

Ken jij of ben jij iemand met een bijzonder verhaal of weet jij ergens veel van af en deel jij dit graag met met mensen uit jouw wijk? Wij zijn op zoek naar:

• iemand met een bijzondere hobby of een interessante passie
  • iemand die tips kan delen omdat hij of zij veel weet van een bepaald thema (klussen, koken, duurzaamheid, sport, financiën, veiligheid)
  • iemand die al jaren in de buurt woont en veel kan vertellen over de geschiedenis van de wijk
  • iemand met een onontdekt talent
  • iemand met een inspirerende levenservaring (wonen in het buitenland, rouw, mantelzorg)

En dit zijn slechts enkele voorbeelden. Ideeën zijn van harte welkom!

Contact opnemen!

Organiseer je binnenkort een braderie, buurtfeest of andere bijeenkomst waar het reizend podium goed zou passen? Neem dan contact op met Janina Simonse voor de mogelijkheden. We werken graag samen!

E-mail: j.simonse@bibliotheekeemland.nl

Telefoon: 033 - 4631914

Vrijwilliger worden?!

Woon jij in Kruiskamp/Koppel, Liendert, Schuilenburg, Soesterkwartier of Schothorst-Zuid en wil je meewerken aan dit leuke project? Dat kan!

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die mee willen denken over het programma en vrijwilligers die er samen met ons iets gezelligs van willen maken en helpen bij de praktische zaken. Voor meer informatie en aanmelden kun je contact opnemen met Janina.

Vacature: Vrijwilliger Bibliotheek in de buurt