Agenda de Bibliotheek Hoogland

In de Bibliotheek Hoogland worden lezingen, voorleesfeestjes en (jeugd)activiteiten georganiseerd.

• wo 01 mei Minecraft Bouwwedstrijd (8+) Bekijk details

Van 13:00 tot 15:30 | de Bibliotheek Hoogland

Welk team bouwt het beste boomhuttenparadijs? Meld je aan voor de enige echte Minecraft Bouwwedstrijd, verras ons met je creativiteit en fantasie en wie weet ben jij de winnaar! Woensdag 1 mei in de Bibliotheek Hoogland.

• wo 08 mei BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 10:00 tot 10:30 | de Bibliotheek Hoogland

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op woensdag 8 mei in de Bibliotheek Hoogland.

• 03 apr t/m 09 mei AI schrijfwedstrijd Bekijk details

3 april 2024 t/m 9 mei 2024

Kun jij ervoor zorgen dat AI het beste korte verhaal schrijft over wat AI als ideale mens ziet en waarom? Dat is de uitdaging van de schrijfwedstrijd die de Bibliotheek Eemland organiseert tijdens de Week van de creatieve AI in Amersfoort (20 tot en met 26 mei). Stuur het verhaal wat jij met AI hebt geschreven uiterlijk 9 mei in. Win een vierweekse online cursus 'Aan de slag met AI' van Erwin Blom!

• do 16 mei Bijen in de natuur Bekijk details

Van 20:00 tot 21:30 | de Bibliotheek Hoogland

Piet van Dijk (Imkersvereniging Eemkwartier) vertelt over de bij. Een belangrijk dier in onze natuur. Hij vertelt je alles over de bij en laat ook een bijenkast, honingraat, imkerpak en meer zien.

• do 30 mei BoekStartwebinar: Met je baby en dreumes plezier beleven aan voorlezen Bekijk details

20:00 | Online

In aanloop naar de landelijke BoekStartdag vertelt Jolien Hesselberth op donderdag 30 mei om 20.00 uur over voorlezen op een leuke en speelse manier aan de allerjongsten. Een webinar boordevol boekentips!

• za 01 jun Voorleesfeestje 'Op de bouwplaats!' Bekijk details

Van 11:00 tot 12:00 | de Bibliotheek Hoogland

Tijdens de landelijke campagne 'Geef een prentenboek cadeau' maken we van voorlezen een echt feestje! Kom gezellig luisteren naar ‘Tim op de Tegels', een origineel, humoristisch en speels verhaal over het jongetje Tim. Zaterdag 1 juni in de Bibliotheek Hoogland.

• wo 12 jun BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 10:00 tot 10:30 | de Bibliotheek Hoogland

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op woensdag 12 juni in de Bibliotheek Hoogland.

• wo 10 jul BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 10:00 tot 10:30 | de Bibliotheek Hoogland

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op woensdag 10 juli in de Bibliotheek Hoogland.