Agenda de Bibliotheek Leusden

In de Bibliotheek Leusden worden lezingen, voorleesfeestjes, jeugdactiviteiten en activiteiten van het DigiTaalhuis georganiseerd.

Resultaat 1 - 10 (van 11)

• wo 31 jul Zomerpret Voorleesfeestje - Op Pad Bekijk details

Van 15:00 tot 16:00 | de Bibliotheek Leusden

De hele zomervakantie maken we van voorlezen een echt feestje in de Bibliotheek! Ga bijvoorbeeld mee op pad met het boek '‘Boer Boris gaat naar de markt’' van Ted van Lieshout, een verhaal over het gebruiken van verschillende vervoersmiddelen. Woensdag 31 juli in de Bibliotheek Leusden.

• wo 07 aug Medialab Vakantieworkshop: Mario Animeren (8+) Bekijk details

Van 14:00 tot 16:00 | de Bibliotheek Leusden

Animatiefilms kent iedereen, maar wist je dat je ze ook zelf kan maken? Onder begeleiding van een echte filmmaker bedenk je een eigen verhaal en laat je allerlei papieren figuren uit de wereld van Super Mario stap voor stap bewegen en film je ze beeldje voor beeldje tot er een animatie ontstaat. Het filmpje wordt na de workshop gedeeld. Woensdag 7 augustus in de Bibliotheek Leusden.

• wo 14 aug Medialab Vakantieworkshop: Korte film maken (8+) Bekijk details

Young little boy kid filming video holding cinema director clapboard over isolated red background surprised with an idea or question pointing finger with happy face, number one Van 10:00 tot 15:00 | de Bibliotheek Leusden

Elke dag word je overspoelt door beelden. Je kijkt, maakt en deelt, maar hoe werkt film precies? Dat leer je het beste door zelf een film te maken. Woensdag 14 augustus in de Bibliotheek Leusden.

• za 17 aug Leesclub moderne literatuur Bekijk details

Group of Friends Studying The Bible Together. High quality photo Van 10:30 tot 11:30 | Bibliotheek Leusden

Lees je graag moderne literatuur en lijkt het je leuk om hierover met andere mensen te praten? Op zaterdag 17 augustus om 10.30 uur vindt in samenwerking met Senia een informatiebijeenkomst plaats over een leesclub Moderne literatuur in de Bibliotheek Leusden.

• wo 21 aug Zomerpret Voorleesfeestje - Op Zoek Bekijk details

Van 15:00 tot 16:00 | de Bibliotheek Leusden

De hele zomervakantie maken we van voorlezen een echt feestje in de Bibliotheek! Ga bijvoorbeeld mee op zoek met het boek '‘Een huis voor Harry’' van Leo Timmers, een verhaal over op avontuur gaan en de weg kwijt zijn. Woensdag 21 augustus in de Bibliotheek Leusden.

• vr 23 aug BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 10:00 tot 10:30 | de Bibliotheek Leusden

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op vrijdag 23 augustus in de Bibliotheek Leusden.

• do 26 sep Blikopeners - Je eigen lijf helpen herstellen. Door Esther Janssen Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | de Bibliotheek Leusden

Wat voor lichamelijke klachten heb jij? En hoe verminder jij deze? Iedereen heeft op een bepaald moment last van klachten. Hoe we ermee omgaan verschilt per mens. De één kijkt het zo lang mogelijk aan, de ander schakelt snel een arts of therapeut in. Wat echter nog te weinig verteld wordt, is hoe je zelf actief jouw genezing kunt aanzetten. Ester Janssen, psychosomatisch fysiotherapeut MSc, vertelt hierover in deze interactieve Blikopeners.

• vr 27 sep Workshop Veilig online in de Bibliotheek Leusden Bekijk details

Photo of cheerful positive man pensioner dressed blue pullover working modern device empty space isolated yellow color background. Van 10:00 tot 12:00 | de Bibliotheek Leusden

Vrijdag 27 september van 10.00 tot 12.00 uur organiseert DigiTaalhuis Leusden de gratis workshop Veilig online in de Bibliotheek Leusden. Een praktische workshop waarin je leert hoe je veilig je smartphone, tablet of laptop gebruikt. Aanmelden kan via onderstaande knop. Lukt dit niet, meld je dan aan bij de balie in de Bibliotheek.

• vr 18 okt Workshop Internetten zonder angst Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | de Bibliotheek Leusden

Mensen worden steeds sneller slachtoffer van digitale oplichting, phishing en fraude (cybercrime). Dit komt omdat het moeilijk te herkennen is. In deze workshop leer je hoe je het wel kunt herkennen en wat je kunt doen. Internet biedt veel mogelijkheden. Het is jammer als de angst je zou weerhouden om er gebruik van te maken. Na de workshop weet je meer en ga je met meer zekerheid het internet op. vrijdag 18 oktober van 10.00 tot 12.00 uur in de Bibliotheek Leusden. Gratis, wel aanmelden.

• do 31 okt Blikopeners - De Utrechtse Heuvelrug, vroeger en nu. Door Wil Nuijen Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | de Bibliotheek Leusden

De Utrechtse Heuvelrug kennen we allemaal, maar hoe ziet de geschiedenis van dit landschap eruit? Tijdens Blikopeners neemt Wil Nuijen je mee op ontdekkingsreis. Hij vertelt over het ontstaan, enorme ijsmassa’s en welke sporen je daarvan nu nog kunt zien. Hij neemt je mee in de tijd dat er tabak werd verbouwd, turf werd gestoken en de tijd dat het gebied werd ingezet als Grebbelinie. Zo leer je met andere ogen kijken naar onze mooie omgeving.

Paginanavigatie