Cursus Reizen met het openbaar vervoer

Woensdag 9 oktober 2024, van 14:00 tot 16:00 | De Bibliotheek het Eemhuis

Kosten: Gratis

Heb je moeite met reizen met het openbaar vervoer of vind je het allemaal een beetje overweldigend. Dan is deze cursus voor jou. Woensdag 9 oktober is de eerste bijeenkomst van 14.00 tot 16.00 in de Bibliotheek het Eemhuis.

Voor sommige mensen is het al wat langer geleden dat ze gebruikmaakten van het openbaar vervoer. Door deze driedelige cursus te volgen en door samen een oefenreisje te ondernemen, blijkt het vaak allemaal mee te vallen.

In de eerste twee bijeenkomsten (9 en 16 oktober) krijg je informatie over reismogelijkheden en hoe het aanschaffen van een geldige vervoersbewijs in zijn werk gaat. De derde bijeenkomst is een proefreis. Dan kan je persoonlijk ervaren hoe gemakkelijk het reizen met bus en trein is.

“Wat een gezellige middagen. Ik kijk uit naar het proefreisje. Dan ga ik oefenen met de automaten op het station en de samenreiskorting op de OV-chipkaart zetten.” Lies (82 jaar)

De cursus Reizen met het openbaar vervoer is bedoeld voor 55-plussers.

Deelname aan deze cursus is gratis. De reiskosten van het proefreisje zijn voor rekening van de deelnemer.

Wil je meedoen aan deze cursus? Stuur dan een mail naar info@doemeemethetov.nl of bel 038 – 45 40 130