KennisCloud

KennisCloud is het netwerk waarin personen, community’s en organisaties elkaar online én offline vinden om te discussiëren over actuele, maatschappelijk relevante thema’s. Dit gebeurt offline in lokale kennisbijeenkomsten, en online op dit platform. Praat mee over thema's die jou interesseren, vind antwoorden op vragen die je niet via Google kunt vinden en maak kennis met het netwerk dat jou verder kan brengen!

Waarom KennisCloud?

Door de toenemende digitalisering, internet en social media worden we geconfronteerd met een overvloed aan informatie. Het wordt daarom steeds moeilijker de juiste informatie te vinden. Op KennisCloud kun je deelnemen aan verschillende lokale kennisgroepen. Elke kennisgroep is opgebouwd rond een onderwerp.

Binnen deze kennisgroepen kun je:

• vragen stellen die je eigen expertise te boven gaan
  • presenteren aan de samenleving wat je qua expertise te bieden hebt
  • partners vinden die je kunnen helpen je vragen te beantwoorden en projecten te realiseren
  • zowel je eigen werk als dat van anderen inhoudelijk verrijken
  • nieuwe ideeën waar nog geen organisatie of community zich mee bezig houdt een plek geven om te groeien en te landen
  • ondersteuning krijgen van de bibliotheek

Kennisgroepen

Vanuit Bibliotheek Eemland zijn er een aantal kennisgroepen waar je aan kunt deelnemen. Dit zijn:

Het is ook mogelijk om zelf een kennisgroep op te richten. Neem hiervoor contact op met onze community bibliothecarissen via een e-mail. Vragen over KennisCloud kun je hier ook stellen.