Media Ukkie Dagen

5 t/m 12 april 2024

Terug naar mediaopvoeding voor 0 tot 6 jaar

Thema: Ontspannen met Media
Media hebben effect op jonge kinderen. Ze kunnen helpen ontspannen, maar ook een bron van onrust zijn. Wanneer hebben welke media effect? En wanneer kun je beter even zonder? De Media Ukkie Dagen gaan daarom dit jaar over de invloed van media op ontspanning.

Hier vind je tips hoe media kunnen helpen bij het creeëren van rust en wanneer je kind misschien beter even zonder kan.
Doe je met ons mee?

Media Ukkie Dagen

media ukkie dagen

Van 5 t/m 12 april zijn de Media Ukkie Dagen. Kijk hier voor tips om te ontspannen met media samen met je dreumes (0 - 6 jaar).

Bekijk de tips

MediaDiamant

Media Diamant

De MediaDiamant is een handige wegwijzer met tips om kinderen van 0 tot en met 18 jaar mediawijs op te laten groeien.

Ga naar de MediaDiamant

Mediasmarties

De Mediatips voor thuis van Mediasmarties bevatten tips en verhalen om te ontspannen met media. Deze Mediatips zijn er voor dreumesen, peuters en kleuters.

Klik hier voor de Mediatips voor thuis

Filmpjes over mediaopvoeding 📹

Leuk en veilig mediagebruik 💎

Hoe kun je apparaten samen met je kind op een goede manier gebruiken? Kijk hier naar de uitleg van de MediaDiamant gepresenteerd door Fiona.

Jouw wereld vol media 👶

In deze videoboodschap probeert een vader zijn dochtertje wegwijs te maken in de wereld van media. Bekijk welke tips je aan je kind kunt geven.

Media Ukkie Dagen leestips 💡

Voor kinderen | boeken over media en ontspanning 📚 💃

Voor ouders | boeken over media en ontspanning 📚 💃

Tips voor anderstalige opvoeders 😀

Mediawolk in diverse talen

Spreek je als ouder een andere taal? Wil je met je kind in gesprek over media? De Mediawolk helpt jou en je kind met praten over media. Kijk hieronder voor de Mediawolk in jouw taal.

Arabisch

Oekraïens

Turks

Brochure Mediaopvoeding in diverse talen

Prentenboeken in alle talen

Spreek je als ouder een andere taal en wil je meer weten over mediaopvoeding van jouw kind? Zoek hieronder de brochure in jouw taal en vind tips om samen te lezen, kijken, spelen, luisteren en doen.

Arabisch

Pools

Turks

Voorlezen en samen luisteren 🗣️

Voorleesfilmpjes van Bereslim

Bij Bereslim kijk én luister je samen naar mooie prentenboeken, soms ook in het Engels. Log in met je bibliotheekpas en word ook Bereslim.

Neem een kijkje bij Bereslim

Prentenboeken in alle talen

Kies een boek en kijk in welke talen en dialecten deze beschikbaar is. Laat je voorlezen in de taal die je wilt! Er zijn verschillende prentenboeken in wel 50 talen.

Ga naar de voorleesboeken

Meer interessante websites

Boekstart

boekstart

Kinderen die als baby zijn voorgelezen, zijn later beter in taal. Begin daarom vroeg met voorlezen! BoekStart laat kinderen van 0 tot 4 jaar van boeken genieten (en hun ouders stiekem ook).

Ga naar Boekstart

Jeugdbibliotheek

Ben je op zoek naar de leukste boeken voor kinderen van 0 tot 6 jaar? Op Jeugdbibliotheek.nl vind je voorleesboeken, luisterboeken én prentenboeken. Duik ook in de schatkist van Jeugdbibliotheek!

Ga naar Jeugdbibliotheek.nl