Ronald Kos verkozen tot Taalheld van Utrecht

Gepubliceerd op: 13 mei 2024 13:29

Ronald Kos uit Leusden is verkozen tot Taalheld van Utrecht. Dat kreeg hij te horen op dinsdag 7 mei. Er was een verrassingsbezoek bij hem thuis door Steven Kazàn, ambassadeur van Stichting Lezen en Schrijven. Een Taalheld doet er alles aan om beter te leren lezen, schrijven of rekenen. Ronald maakt nu kans op de landelijke titel Taalheld 2024. Ook is er een publieksprijs. Daarvoor kan iedereen stemmen. H.K.H. Prinses Laurentien der Nederlanden, oprichter van Stichting Lezen en Schrijven, reikt de Taalheldenprijs in juni uit.

foto: Steven Kazàn, Ramon (zoon), Ronald Kos en Taaldocent Monique Oechies. Bron Stichting Lezen en Schrijven.

Ronald kwam bij het DigiTaalhuis omdat hij beter wilde worden in lezen, schrijven en de computer gebruiken. Inmiddels volgt hij samen met andere deelnemers de cursus Beter leren lezen en schrijven in de Bibliotheek het Eemhuis. En leert hij de computer te gebruiken tijdens de computercursus voor beginners Klik & Tik in de Bibliotheek Leusden. Zijn Taaldocent Monique Oechies nomineerde hem voor de Taalheldenprijs.

Stemmen

De jury van Stichting Lezen en Schrijven kiest op 19 juni de Taalheld 2024. Maar de genomineerden maken ook kans op de Publieksprijs. Tot en met donderdag 13 juni kan iedereen in Nederland stemmen op zijn favoriete genomineerde. Lees het verhaal van Ronald en breng je stem uit!

Een podium bieden

Elk jaar zijn er duizenden mensen in Nederland die de stap zetten om op latere leeftijd beter te leren lezen en schrijven. Om weer mee te kunnen doen op de arbeidsmarkt en in de samenleving. Al deze mensen verdienen een podium. Zodat zij met hun persoonlijke verhaal weer vele anderen kunnen inspireren. Daarom organiseert Stichting Lezen en Schrijven de jaarlijkse Taalheldenprijs.