Kennisdeler te gast

De Bibliotheek biedt een podium aan lokale sprekers om hun expertise en kennis te komen delen. De Bibliotheek is meer dan alleen boeken. Het is ook een plek waar je elkaar kunt ontmoeten, waar je wordt geïnspireerd en waar kennis wordt gedeeld. Heb jij kennis van zaken en zou je die graag met anderen willen delen? Pak het podium en wees te gast!

Podium

Weet jij bijvoorbeeld veel over bepaalde dieren, tuinieren, voeding, fotografie, reizen met de Orient Express, ABBA, programmeren of een ander onderwerp? Of misschien heb je ideeën voor een duurzamere samenleving en wil je hierover wel eens van gedachten wisselen met anderen? Neem dan contact met ons op en kom een lezing geven over dit onderwerp!

Voorwaarden

• De spreker woont in de regio Eemland
  • Geen commerciële insteek
  • Geen politiek standpunt
  • Geen verdere kosten voor de Bibliotheek
  • Geen terugkerend programma

Stuur een mail naar kennisdelers@bibliotheekeemland.nl met daarin:

• Contactgegevens: naam, adres, telefoonnummer
  • Onderwerp lezing
  • Waarom wil je deze kennis delen?
  • Wie zie je als jouw doelgroep(en)?
  • In welke vestiging wil komen vertellen?
  • Heb je een voorkeur voor een moment?

Binnen 2 weken krijg je reactie op jouw aanmelding. De programmamedewerker van de Bibliotheek Eemland beslist of jouw lezing aan het programma wordt toegevoegd.

Voorbereiding

Als jouw lezing is goedgekeurd, vragen we nog aanvullende informatie. Met die informatie gaat de communicatieafdeling aan de slag. Zij regelen voor jouw activiteit:

• Plaatsing in online agenda op bibliotheekeemland.nl
  • Poster (om zelf uit te printen)
  • Social media bericht

Verder verwachten we dat je zelf ook de activiteit promoot en zorgt voor voldoende deelnemers. Denk hierbij aan het versturen van een persbericht aan lokale pers, flyers verspreiden of eigen social media kanalen inzetten.

Vragen

Heb je vragen? Stuur dan een e-mail naar kennisdelers@bibliotheekeemland.nl

Kenniscloud

Als Bibliotheek willen wij graag bijdragen aan een betere wereld en steunen we de Sustainable Development Goals, of Duurzame Ontwikkelingsdoelen. Kijk ook eens op Kenniscloud. Een platform dat is ontwikkeld door bibliotheken en waar personen, community’s en organisaties elkaar online én offline vinden om te discussiëren over actuele, maatschappelijk relevante thema’s.