Agenda de Bibliotheek het Eemhuis

In de Bibliotheek het Eemhuis worden lezingen, voorleesfeestjes, jeugdactiviteiten en activiteiten van het DigiTaalhuis georganiseerd.

Resultaat 1 - 10 (van 49)

• zo 21 apr Speeddaten voor leesclubs Bekijk details

Van 14:00 tot 15:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Lijkt het je leuk om met anderen een boek te bespreken, maar weet je niet met wie? Of kom je te weinig toe aan lezen en zoek je een 'stok achter de deur'? Kom dan naar de speeddate voor leesclubs in het Eemhuis. Je hebt korte gesprekken met anderen die zich ook hebben opgegeven en kijkt of je een match hebt. Wie weet kun je ter plekke een nieuwe leesclub vormen of aansluiten bij een bestaande leesclub.

• ma 22 apr Informatiebijeenkomst leesclub moderne literatuur & klassiekers Bekijk details

Group Of Mature Students Studying In Library Van 19:30 tot 21:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Samen over boeken praten is leuk én verrijkend. Leden van een leesclub ontmoeten elkaar om boeken met andere ogen te bekijken en nieuwe dingen te ontdekken. Wil je weten of een leesclub iets voor jou is? Kom dan naar de informatieavond van Senia.

• wo 01 mei BabyBieb - Voorlezen aan de allerkleinsten Bekijk details

Van 11:00 tot 11:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Met je baby op schoot een boekje ontdekken en lezen is ontzettend leerzaam. Daarom organiseren we ook voor de allerkleinsten een heerlijk voorleesmoment in de bibliotheek! De baby's genieten tijdens de BabyBieb van een fijn momentje met papa, mama, opa of oma, en de ouders/verzorgers krijgen tips en inspiratie over voorlezen aan en spelen met de baby. Op woensdag 1 mei in de Bibliotheek het Eemhuis.

• wo 01 mei Spreekuur Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE) Bekijk details

Van 14:00 tot 15:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

Iedere 1e woensdag van de maand is een spreekuur van de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE) in de bibliotheek. De NVVE is er voor iedereen met vragen, twijfels en angsten rondom het levenseinde. Zij helpt mensen op tijd en weloverwogen hun wensen kenbaar te maken en zo de regie over het einde van hun leven te hebben.

• 10 feb t/m 02 mei Expositie Tiny Paper People Bekijk details

10 februari 2024 t/m 2 mei 2024 | De Bibliotheek het Eemhuis

Edith de Wit neemt de kijker graag mee in een kleine fantasievolle wereld vol kleur en beweging. Haar papier-maché sculpturen nodigen je uit om het mooie te zien in de schijnbaar simpele bezigheden en momenten die het leven mooi maken.

• 03 mei t/m 31 jul Tentoonstelling BlijGoed en Special Arts Bekijk details

3 mei 2024 t/m 31 juli 2024 | de Bibliotheek het Eemhuis

Bij veel dagbestedingsorganisaties worden prachtige kunstwerken gemaakt. In de kunstvitrine bij de Espressobar in het Eemhuis kun je een bescheiden selectie van deze kunstwerken bewonderen.

• za 04 mei Vragenuurtje over ondernemen door StartersHUB Bekijk details

Van 14:00 tot 15:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Vragenuurtje over ‘starten als ondernemer en wat erbij komt kijken voor joú’. Overweeg je om te starten als zelfstandig professional en of wil je gewoon weten wat daar allemaal bij komt kijken? Wil je een antwoord op die ene prangende vraag? Je weet niet goed waarmee te starten? Kom dan zonder afspraak binnen op ons inloopspreekuur. Geen kosten, geen kapsones, wel eerlijk antwoord op alle vragen (ook de lastige!). Elke eerste zaterdag van de maand.

• 05 apr t/m 02 jul Tentoonstelling John Konijn Bekijk details

5 april 2024 t/m 2 juli 2024 | de Bibliotheek het Eemhuis

John Konijn (1979) schildert onderwerpen uit zijn naaste omgeving: horizon, luchten, bos, land, huizen en infrastructuur in allerlei hoedanigheden. Het zijn klassieke thema’s die hij, naar mate hij langer kunst schildert, steeds meer naar zijn hand zet. John Konijn omschrijft zijn stijl als een combinatie tussen abstract en figuratief. Zijn werken zijn te zien in het Eemhuis.

• 05 apr t/m 04 jul Tentoonstelling Woningbouw uit de Wederopbouwperiode Bekijk details

5 april 2024 t/m 4 juli 2024 | de Bibliotheek het Eemhuis

Fotograaf Egbert van Thiel houdt zich bezig met documentaire fotografie – het documenteren van de werkelijkheid op een verhalende manier- waarbij hij in deze serie Amersfoort als inspiratiebron heeft gebruikt. De serie foto’s toont de woningbouw uit de wederopbouw periode (1940-1965) in Amersfoort.

• ma 06 mei Cursus LEF: voor jezelf beginnen Bekijk details

Van 10:00 tot 12:00 | de Bibliotheek het Eemhuis

StartersHUB nodigt jou uit voor een unieke training die je zal helpen bij het doorhakken van de knoop: wel of niet voor jezelf beginnen? Je gaat aan de slag met jouw ondernemersdroom en jouw twijfels en overwegingen. Je twijfel om voor jezelf te beginnen wordt omgezet in een weloverwogen keuze. Na afronding van deze LEF-training hak je de knoop door: Zal ik het doen of niet doen?

Paginanavigatie