Open leesclub 'Het achtste leven'

10 april 2024, van 12:30 tot 13:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Kosten: Gratis

Hoe maak je muziektheater van een grootse en meeslepende roman die zes generaties van een familie omspant, van 1900 tot nu? Theater Oostpool laat het dit voorjaar zien met de marathonvoorstelling 'Het achtste leven (voor Brilka)', de wereldberoemde roman van Nino Haratischwili. De theatervoorstelling is op woensdag 24 april te zien in Theater Flint in Amersfoort. Mede naar aanleiding van dit tournee organiseert Senia in samenwerking met de Bibliotheek Eemland een open leesclub over 'Het achtste leven' tijdens het Boek van de Maandgesprek op woensdag 10 april van 12.30 tot 13.30 in de Bibliotheek Het Eemhuis.

Aanmelden (per e-mail)

Senia stelt voor deze open leesclubs een leeswijzer beschikbaar. Deze bevat achtergrondinformatie over boek en schrijver en een lijst met vragen en discussiethema’s. Daarmee is een goed gesprek gegarandeerd. Deelnemers krijgen de leeswijzer vooraf digitaal toegestuurd.

Wil je deelnemen aan deze open leesclub? Meld je dan aan bij liesbeth.ram@senia.nl.
Je ontvangt na aanmelding de digitale leeswijzer.

Je kunt het boek lenen bij de Bibliotheek Eemland en het is verkrijgbaar bij de boekhandel.

Theater Flint

Kom ook naar

• do 27 jun Open leesclub 'Het pauperparadijs'

Suzanna Jansen tekende in haar boek ‘Het paperparadijs’ het intrigerende verhaal op van haar voorouders. Zij reisden, net als tienduizenden andere weeskinderen en paupers, in de 19e eeuw naar Drenthe om...