Blikopeners - Verbinding door muziek. Door Martine van Driel-Keur

28 maart 2024, van 11:30 tot 13:00 | de Bibliotheek Leusden

Kosten: Gratis (met lunch, hiervoor aanmelden via website)

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Martine van Driel-Keur is sinds 2023 voorzitter van de Stichting Opera Leusden. Ze vertelt over haar ontdekkingsreis in deze nieuwe rol, haar passie voor verbinding door muziek en de zoektocht naar ‘het geluid van Leusden’. Opera Leusden wil opera dicht bij de mensen te brengen.

Martine van Driel-Keur is sinds 2023 voorzitter van de Stichting Opera Leusden. Waar zij eerst als projectkoorlid meedeed aan de producties van de opera, zorgt zij nu samen met haar medebestuursleden voor nieuwe muzikale belevenissen. Over haar ontdekkingsreis in deze nieuwe rol, haar passie voor verbinding door muziek en de zoektocht naar 'het geluid van Leusden' vertelt zij tijdens Blikopeners.

Het belangrijkste doel van Opera Leusden is om opera dicht bij de mensen te brengen, zodat nog meer bewoners van Leusden kunnen genieten van deze muziekvorm. Voor alle generaties en voor eenieder toegankelijk. Maar net zo belangrijk is de verbinding met alle Leusdenaren: de amateurmusici (muzikanten, zangers), dansers en ook andere verenigingen, stichtingen en organisaties.

Na een succesvolle kleine 'Opera Sing Along' in oktober 2023 wordt nu gewerkt aan een grotere buitenproductie op een bijzondere locatie. Het thema is ‘Lef’: waar haal je de kracht vandaan als je voor een belangrijke keuze staat in je leven?

Met lunch

Na de lezing is er een kleine lunch gesponsord door AFAS Software. Vanwege de aankopen vinden we het fijn als je jezelf van tevoren aanmeldt.

Over Blikopeners

Blikopeners is een reeks lezingen die maandelijks plaatsvindt in de Bibliotheek Leusden, Baarn en Bunschoten. De spreker komt uit de regio of er wordt over een lokaal thema of verhaal verteld.

Meer Blikopeners

• Blikopeners - Vleermuizen. Door Zomer Bruijn

Zomer Bruijn, vleermuisdeskundige, natuurkenner en filmer komt vertellen over vleermuizen. Hij maakt een mooie combinatie tussen zijn voorliefde voor vleermuizen en het maken van natuurfoto’s en -films....

donderdag 30 mei 2024, van 11:30 tot 13:00