Moedereend

18 januari 2024 t/m 1 april 2024 | de Bibliotheek Baarn

Kosten: Gratis

De Baarnse Cécile Dekkers schreef het boek ‘Moedereend is jarig’ over het verwerken van verdriet. In de benedenzaal van De Bibliotheek Baarn kan je het originele beeldmateriaal uit het boek zien.

Cécile Dekkers' boek vertelt het verhaal van een moedereend die wilt ontdekken waarom haar vriendje zo verdrietig is. Terwijl je het leest, word je op een speelse manier meegenomen door de vijf stappen van verdriet: ontkenning, woede, doel, verdriet en aanvaarding. Dit boek is perfect om met kinderen te praten over verdriet en verlies. Ook volwassenen kunnen het gebruiken om een gesprek te beginnen, omdat de vijf rouwfasen hetzelfde zijn voor zowel kinderen als volwassenen. Het is een ontroerend verhaal dat deuren opent voor belangrijke gesprekken.

Foto: Celia de Vree