Speeddaten voor leesclubs

21 april 2024, van 14:00 tot 15:30 | de Bibliotheek het Eemhuis

Kosten: Gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Lijkt het je leuk om met anderen een boek te bespreken, maar weet je niet met wie? Of kom je te weinig toe aan lezen en zoek je een 'stok achter de deur'? Kom dan naar de speeddate voor leesclubs in het Eemhuis! Je hebt korte gesprekken met anderen die zich ook hebben opgegeven en kijkt of je een match hebt. Wie weet kun je ter plekke een nieuwe leesclub vormen of aansluiten bij een bestaande leesclub. Ook krijg je informatie van de Bibliotheek en Senia over leesclubs.

Bestaande leesclubs die op zoek zijn naar nieuwe leden presenteren zichzelf kort. Daarna heb je korte gesprekken met anderen die zich ook hebben opgegeven en kijk je of je een match hebt. Ná de speeddate sessie praat je met elkaar na en wie weet kun je ter plekke een nieuwe leeskring vormen.

Soorten leesclubs

Leesclubs vormen zich in eerste instantie naar aanleiding van het soort boeken dat gelezen wordt. Zoals bijvoorbeeld romans, geschiedenis, biografieën, filosofie. Natuurlijk is het daarnaast ook belangrijk dat het klikt tussen de leden van een leesclub en dat het tijdstip uitkomt.

Diensten van de Bibliotheek

Uiteraard vertellen we tijdens de speeddate over wat de Bibliotheek voor leesclubs doet en is er ook iemand van Senia Leesclubs die het één en ander over hun diensten uit de doeken doet. Een nieuwe leesclub kan diensten afnemen, maar dat hoeft uiteraard niet.

Meer informatie over leesclubs

Kom ook naar

• do 27 jun Open leesclub 'Het pauperparadijs'

Suzanna Jansen tekende in haar boek ‘Het paperparadijs’ het intrigerende verhaal op van haar voorouders. Zij reisden, net als tienduizenden andere weeskinderen en paupers, in de 19e eeuw naar Drenthe om...