Tentoonstelling: Krantenkoppen, portretten van papier

5 januari 2024 t/m 5 april 2024 | de Bibliotheek het Eemhuis

Kosten: Gratis

Van 5 januari tot 5 april 2024 exposeert Sabine van Erkel in de Bibliotheek het Eemhuis. Haar werk valt vooral op doordat ze oude kranten als basismateriaal gebruikt. Door te schuiven en spelen met tekstkolommen, lettertypen en witruimtes ontstaan onder haar handen verrassend menselijke vormen, in dit geval portretten.

De expositie is te zien in het Eemhuis op de 1e en 2e omloop en in de Espressobar. De expositie is gratis te bekijken tijdens de openingsuren van het Eemhuis.

Sabine van Erkel

Sabine woont en werkt in Amersfoort en heeft een geheel eigen, duidelijk herkenbare stijl. Dat komt niet alleen door haar originele materialenkeuze en haar opvallend kleurgebruik. Ook haar grafische achtergrond is in haar werk goed terug te zien.