Nieuws over de Bibliotheek het Eemhuis

Het laatste nieuws over de Bibliotheek het Eemhuis en de Bibliotheek Eemland!

• Doe mee aan de AI schrijfwedstrijd! Bekijk details

27 maart 2024

Kun jij ervoor zorgen dat AI het beste korte verhaal schrijft over wat AI als ideale mens ziet en waarom? Dat is de uitdaging van de schrijfwedstrijd die de Bibliotheek Eemland organiseert tijdens de Week van de creatieve AI in Amersfoort (20 tot en met 26 mei). Stuur het verhaal wat jij met AI hebt geschreven uiterlijk 9 mei in. Win een vierweekse online cursus 'Aan de slag met AI' van Erwin Blom!

• Zeven peuterbibliotheken geopend in Amersfoort Bekijk details

15 januari 2024

Woensdag 10 januari was de feestelijke opening van een nieuwe peuterbibliotheek in Amersfoort. Deze zevende peuterbibliotheek zit in woonzorgcentrum De Koperhorst in Schothorst. In de peuterbieb kunnen alle bewoners van de wijk met jonge (klein)kinderen een boekje lenen zonder lidmaatschap of pasje.

• Reading Challenge 2024 Bekijk details

1 januari 2024

Wil jij meer lezen dit jaar? Doe dan mee aan het leukste goede voornemen van het jaar: de Hebban Reading Challenge! Deze uitdaging helpt jou om in een jaar meer boeken te lezen. Of je nu 5 boeken wilt lezen of 100, dat maakt helemaal niet uit. Je kunt je leesdoel het hele jaar aanpassen.

• Night at the Eemhuis (uitverkocht) - Uniek festival na sluitingstijd Bekijk details

1 november 2023

In 2024 bestaat het Eemhuis 10 jaar. Om dit te vieren, organiseren we een buitengewoon festival: Night at the Eemhuis. Op zaterdagavond 10 februari, na sluitingstijd, wordt het Eemhuis hét toneel voor een onvergetelijke avond vol entertainment en verrassingen.