Vacature: Vrijwilliger digitale workshops en cursussen

De computer gebruiken, iets op Marktplaats verkopen, veilig online bewegen of even in het patiëntenportaal in je dossier kijken, eenvoudig toch? Niet voor iedereen. Wel voor jou? Dan kun jij iemand op weg helpen als vrijwilliger voor DigiTaalhuis Baarn.

Regelmatig organiseren we cursussen en workshops om mensen verder te helpen met hun digitale vaardigheden. Dat doen we in een gezellige setting in de bibliotheek, waar mensen voor wie het werken met de computer een uitdaging is, rustig kunnen oefenen. Er wordt gewerkt met bestaande programma’s en oefenmateriaal.

Als vrijwilliger ben je aanwezig tijdens (kortdurende) cursussen om deelnemers te helpen wanneer nodig. Dit kan zijn omdat deelnemers vastlopen of even een zetje nodig hebben omdat ze onzeker zijn. Naast jou staat een ervaren docent die de cursus geeft. Daarnaast voer je zelfstandig workshops uit over bijvoorbeeld online veiligheid of omgaan met de mobiele telefoon. Een afwisselende en ook gezellige vrijwilligersfunctie, want tijdens deze workshops en cursussen is er ook volop ruimte voor koffie, thee en een praatje.

Voor de deelnemers gaat er een wereld van digitale mogelijkheden open. Voor jou is het een kans om even uit je bubbel te komen, andere mensen te ontmoeten en nieuwe vaardigheden te leren die in deze functie van je gevraagd worden. Maar het is vooral leuk en zinvol vrijwilligerswerk waarbij je elke keer met een voldaan gevoel weer naar huis gaat.

De workshops en cursussen vinden plaats op incidentele basis. Dat betekent dat het vrij flexibel is en er in overleg met jou gekeken wordt naar data waarop deze plaatsvinden.

Als vrijwilliger krijg je:

• een vrijwilligersovereenkomst met duidelijke voorwaarden,
  • een gratis Bibliotheekabonnement en eindejaarsattentie,
  • begeleiding van een professionele bibliotheekmedewerker en
  • scholingsmogelijkheden.

Iets voor jou?

Of wil je meer informatie? Mail dan Jelle Bronsink j.bronsink@bibliotheekeemland.nl