Blikopeners - Over leven in het wild. Door Martine van Zijll Langhout

19 april 2024, van 10:30 tot 12:00 | de Bibliotheek Baarn

Kosten: Gratis (inclusief koffie/thee met wat lekkers)

Martine van Zijll Langhout is dierenarts en woonde voor haar werk met gorilla’s, leeuwen en olifanten jarenlang in de wildernis. Zij leefde daar zelf als wild dier. Sindsdien heeft zij een andere kijk op het leven en de wereld om ons heen, ook in Baarn. Martine schreef een boek over haar belevenissen en de levenslessen die zij uit de wildernis haalde. Zij vertelt hierover tijdens Blikopeners. Dat deed zij al eerder in december 2023. Toen was het razendsnel uitverkocht. Daarom komt Martine nog een keer.

Nog niet zo lang geleden leefden we allemaal als oermens en genetisch zijn we nog steeds gelijk aan deze mensen. Daarom geven deze levenslessen uit de wildernis mensen veel inzichten waar ze iets aan hebben. Daar gaat het boek 'Over Leven in het Wild', naast veel avonturen met wilde dieren, met name over. Daarnaast is het een boek ter inspiratie om je hart te volgen en dromen te laten uitkomen.

Martine van Zijll Langhout is dierenarts in Artis.

Met lekkers

Na de lezing is er koffie of thee met wat lekkers gesponsord door Plus Baarn. Vanwege de aankopen vinden we het fijn als je jezelf van tevoren aanmeldt.

Over Blikopeners

Blikopeners is een reeks lezingen die maandelijks plaatsvindt in de Bibliotheek Baarn, Bunschoten en Leusden. De spreker komt uit de regio of er wordt over een lokaal thema of verhaal verteld.

Meer Blikopeners

• Blikopeners - Vleermuizen. Door Zomer Bruijn

Zomer Bruijn, vleermuisdeskundige, natuurkenner en filmer komt vertellen over vleermuizen. Hij maakt een mooie combinatie tussen zijn voorliefde voor vleermuizen en het maken van natuurfoto’s en -films....

donderdag 30 mei 2024, van 11:30 tot 13:00