Blikopeners - Zijn wie je bent. Door Jannita Koelewijn

23 april 2024, van 10:00 tot 11:30 | de Bibliotheek Bunschoten

Kosten: Gratis (inclusief koffie/thee met wat lekkers)

Voor de meeste mensen is gezondheid een groot goed. 'Als ik maar gezond ben'. Maar wat is gezondheid eigenlijk? Vaak blijven we steken op gezond eten en meer bewegen. Uiteraard zijn dat belangrijke factoren, maar gezondheid is meer dat dan. Jannita Koelewijn (ESTA Health) vertelt in Blikopeners over een holistische kijk op gezondheid. Dat wil zeggen dat we kijken naar alle factoren die gezondheid beïnvloeden. Bewustwording en aandacht zijn hierin sleutelwoorden.

Mensen worden of blijven vaak ziek doordat zij onbewust zijn van de fysieke en mentale processen die gezondheid beïnvloeden.

Factoren als voeding, beweging, ademhaling en zonlicht kunnen onze gezondheid beïnvloeden. Maar ook omstandigheden als werk, relaties, financiën en vrijetijdsbesteding beïnvloeden ons fysieke welzijn. Veel mensen hebben teveel stress in het leven en menigeen worstelt met het vinden van een goede balans. In veel gevallen leven mensen onnodig met langdurige pijn- en/ of stressklachten en is de energie ver te zoeken. Maar het kan echt anders! Door bewustwording kunnen we gezonder en vitaler worden.

Over Jannita Koelewijn

Jannita is fysiotherapeut, Lichaamsgericht Therapeut en NLP coach bij ESTA Health. Haar praktijk voor Pijnvrij trajecten, Lichaamsgerichte therapieën en Coaching in Bunschoten. ‘Zijn, wie je bent’ is het motto van ESTA Health. Je mag zijn of worden wie je oorspronkelijk bedoeld bent te zijn.

Kijk voor meer informatie op de website praktijk-esta.nl

Met lekkers

Na de lezing is er koffie of thee met wat lekkers gesponsord door Rotary Bunschoten-Spakenburg. Vanwege de aankopen vinden we het fijn als je jezelf van tevoren aanmeldt.

Over Blikopeners

Blikopeners is een reeks lezingen die maandelijks plaatsvindt in de Bibliotheek Baarn, Bunschoten en Leusden. De spreker komt uit de regio of er wordt over een lokaal thema of verhaal verteld.

Meer Blikopeners

• Blikopeners - Vleermuizen. Door Zomer Bruijn

Zomer Bruijn, vleermuisdeskundige, natuurkenner en filmer komt vertellen over vleermuizen. Hij maakt een mooie combinatie tussen zijn voorliefde voor vleermuizen en het maken van natuurfoto’s en -films....

donderdag 30 mei 2024, van 11:30 tot 13:00