Nieuws over de Bibliotheek Woudenberg

Het laatste nieuws over de Bibliotheek Woudenberg en de Bibliotheek Eemland!

• Wethouder Aboyaakoub-Akkouh reikt leskist uit op basisschool de Kubus Bekijk details

5 maart 2024

Woensdag 28 februari was het een drukte van belang in groep 8 van basisschool de Kubus. De klas gaat als eerste groep in Amersfoort werken met de leskist 'Kansrijk, doorbreek de cirkel van Armoede' en de feestelijke lancering van dit project werd bijgewoond door wethouder Aboyaakoub-Akkouh. Zij ging met de klas in gesprek over het thema armoede; wat kunnen kinderen zelf doen om elkaar te helpen en wat kan de gemeente voor kinderen betekenen?

• De Eemland-finalisten van de Voorleeswedstrijd zijn bekend Bekijk details

22 februari 2024

Op maandag 12, dinsdag 13 en donderdag 15 februari vonden de voorrondes van de Voorleeswedstrijd plaats en inmiddels zijn de Eemland-finalisten bekend.

• Zeven peuterbibliotheken geopend in Amersfoort Bekijk details

15 januari 2024

Woensdag 10 januari was de feestelijke opening van een nieuwe peuterbibliotheek in Amersfoort. Deze zevende peuterbibliotheek zit in woonzorgcentrum De Koperhorst in Schothorst. In de peuterbieb kunnen alle bewoners van de wijk met jonge (klein)kinderen een boekje lenen zonder lidmaatschap of pasje.

• Reading Challenge 2024 Bekijk details

1 januari 2024

Wil jij meer lezen dit jaar? Doe dan mee aan het leukste goede voornemen van het jaar: de Hebban Reading Challenge! Deze uitdaging helpt jou om in een jaar meer boeken te lezen. Of je nu 5 boeken wilt lezen of 100, dat maakt helemaal niet uit. Je kunt je leesdoel het hele jaar aanpassen.

• Wat zijn 21st century skills? Bekijk details

6 november 2023

Veel basisscholen en het Medialab van de Bibliotheek Eemland zetten in op 21ste century skills, maar wat zijn dat eigenlijk?

• Educatieve Escaperoom van de Bibliotheek Eemland sluit haar deuren Bekijk details

2 november 2023

Bijna 6 jaar lang was de Educatieve Escaperoom van het Medialab van de Bibliotheek Eemland een begrip in Amersfoort en omstreken. Meer dan 10.000 leerlingen van het primair en voortgezet onderwijs bezochten de escaperoom en deden een poging om te ontsnappen. Ondertussen leerden ze meer over 21e-eeuwse vaardigheden, digitale geletterdheid en digitaal burgerschap. Omdat de Bibliotheek Eemland zich na al die jaren op nieuwe programma’s wil richten, ontsnapt op donderdag 2 november de laatste klas uit...

• Night at the Eemhuis (uitverkocht) - Uniek festival na sluitingstijd Bekijk details

1 november 2023

In 2024 bestaat het Eemhuis 10 jaar. Om dit te vieren, organiseren we een buitengewoon festival: Night at the Eemhuis. Op zaterdagavond 10 februari, na sluitingstijd, wordt het Eemhuis hét toneel voor een onvergetelijke avond vol entertainment en verrassingen.

• LEES-app speciaal voor vmbo-leerlingen en mbo-studenten Bekijk details

10 oktober 2023

Met de LEES-app krijgen vmbo-leerlingen en mbo-studenten een jaar lang gratis toegang tot 100 e-books en luisterboeken die speciaal voor hen zijn geselecteerd. Om van de LEES-app gebruik te kunnen maken hoeven de jongeren niet lid te zijn van de Bibliotheek.

• AVI-lezen en leesplezier Bekijk details

3 augustus 2023

Wie schoolgaande kinderen heeft die naar groep 3 of hoger gaan, heeft er vast wel eens van gehoord: AVI-lezen. AVI is het systeem waarmee een school meet hoe de leesontwikkeling van een kind verloopt. Hoe werkt dat dan precies? En is er niet iets veel belangrijker voor de leesontwikkeling van een kind? Namelijk leesplezier.